|
105 компании работодатели и 4700 кандидати в търсене на възможности по време на Национални дни на кариерата 2024 |
Най-големият кариерен форум на България приключи с 6 успешно проведени събития и събра активната част от бизнеса с най-мотивираните студенти и млади специалисти у нас
За 23-а поредна година „Национални дни на кариерата“ даде възможност на младите хора от София, Велико Търново, Габрово, Пловдив, Варна и Русе да се срещнат лично с представителите на компании, предлагащи работа и стаж. Форумът се проведе между 6 и 16 април и доказа своето водещо място на пазара на труда в България.
Национални дни на кариерата е важен форум не само защото от него е започнал кариерният път на над 55 000 българи, но и защото всяко негово издание отразява точно състоянието на пазара на труда и дава на присъствалите компании и на специалистите ясна картина както за текущото състояние, така и за тенденциите напред.
Какво показа анализът тази година?
Освен ИТ секторът, вече и аутсорсинг компаниите действат предпазливо при търсенето на нови попълнения и наемането намалява темпа си чувствително. Същите проблеми имат и някои от производствените фирми. Всичко това неминуемо се отразява на броя на работодателите, предлагащи стаж и работа на студенти и млади специалисти, особено в София. Тази тенденция е ясно отчетлива в последните две години.
Същевременно, понеже независимо от трудностите на компаниите, няма натиск върху пазара на труда, т.е. няма чувствителни съкращения, тази тенденция остава неразпозната от търсещите работа, особено от младите хора. Те все още живеят с представите за „пазар на кандидата“, тенденция от последните над 10 години, в който търсенето и интересът към тях са огромни и те няма нужда да полагат допълнителни усилия, за да намерят стаж или работа.
Ситуацията идеално повтаря движението на пазара на труда от 2008 – 2010 година, като отчетем и промяната в нагласите и начина на действие на поколението Z.
Очакваме с развитието на кризата младите хора да оценят предимствата на личния контакт, който могат да осъществят с работодателите, и шанса да изпъкнат с личностните си качества, което е възможно само по време на подобни събития или по време на интервю, достигането до последното, обаче, отнема много повече време.
Добрата новина е, че категорично можем да потвърдим, че в последните години има подчертан интерес към срещите на живо. Динамиката в събитийния бизнес напоследък ясно показа, че онлайн форматите на провеждане изчерпиха функцията, която имаха по време на пандемичния период.
Надяваме се и че ситуацията в бизнеса ще започне да се подобрява, ако не във второто полугодие, то поне в 2025 година.
Същевременно Национални дни на кариерата показва, че дори и във времена на нестабилен пазар на труда, има работодатели от всички сектори, които усилено наемат, развиват екипите си и имат какво да предложат за кариерното развитие на младежите в България. Въпрос на лична ангажираност и инициативност на младите хора е да се срещнат с тях и да се възползват от предоставените възможности. За компаниите участието в Национални дни на кариерата е ценно, защото могат да представят работодателската си марка, да разкажат за бизнеса си и да привлекат вниманието на бъдещата работна сила на страната, но също и защото търсят личния контакт с кандидати, с които иначе трудно биха се срещнали.
Национални дни на кариерата в числа:
- София – 1800 посетители и 50 компании изложители
- Велико Търново – 800 посетители и 15 компании изложители
- Габрово – 600 посетители и 25 компании изложители
- Варна – 650 посетители и 30 компании изложители
- Пловдив – 400 посетители и 32 компании изложители
- Русе – 450 посетители и 22 компании изложители
Снимки от тазгодишното издание на най-големия кариерен форум у нас, можете да разгледате тук.
Събитието се организира от JobTiger. Златен спонсор на събитието е ABA – Work in Austria.
Партньори на Национални дни на кариерата са Асоциация на индустриалния капитал в България, Тракия Икономическа Зона, Технически университет – Габрово, Русенски университет „Ангел Кънчев“, Великотърновски университет „Св. Св. Кирил и Методий” , JobTiger.tv и HRIndustry.bg.
С подкрепата на AIBEST, Baristo, Аз мога тук и сега, ISIC България, 9 Academy, сп. Мениджър, b2b Media, lider.bg, pixelmedia, uchi.bg, Кариери, Международна награда на херцога на Единбург, Eventiplier, Kaldata, AIESEC, Advent Group, HR manager, MyJob, сп. BGlobal, Legion Run, Gustomedia, Innovation Starter, Innovation Explorer, Invest in Bulgaria, Aspasia, NRJ, NJOY, Borsa.bg, Инженер.бг, EnterEvent.
JobTiger e компания за комплексни HR услуги и организира „Национални дни на кариерата“ вече 23 години в продължение на мисията си да създава стойност за хората, търсещи работа, бизнеса и обществото. |
|
|
|
|
Групова супервизия за кариерни консултанти
Фондация на бизнеса за образованието стартира супервизионни срещи за кариерни консултанти. Срещите ще се провеждат веднъж на всеки два месеца и ще бъдат пространство за обмяна на опит и развитие на общността на кариерните консултанти. Всеки участник ще получи и сертификат за продължаващо обучение.
Какво представлява супервизията?
Супервизията е колаборативен процес, който предоставя на кариерните консултанти насоки, подкрепа и професионално развитие. Тя помага да се гарантира етична практика, да се подобрят резултатите за клиентите чрез повишаване на ефективността на консултантите и да се задълбочи процеса на саморефлексия и осъзнатост на консултанта.
#Детайли
Кога: 30 май 2024, 15:00 - 18:00 часа
Къде: Онлайн (ще получите линк след регистрация
Цена: 59 лева
Ако темата ви вълнува, запишете се още сега, защото местата са ограничени!
Повече информация можете да намерите ТУК.
|
|
|
|
Employer Branding Day 2024
На 16 май 2024 г. в Пловдивския университет ще се проведе Employer Branding Day, организиран от сп. Enterprise. Медията и събитието конкретно установяват трайна традиция да показват добрите практики при промотирането на работодателските марки и да свързват бизнеса с младите кадри.
Участниците в Employer Branding Day ще научат повече за:
- тенденциите в подбора на кадри през 2024 г. и след това;
- как се развива HR маркетингът;
- как брандовете да отправят ангажиращи послания;
- успешни примери от практиката на водещи компании в България.
Повече за програмата и лекторите на събитието можете да научите тук: https://employerbranding.enterprise.bg/
Форумът се огранизира със съдейстивето на: Пловдивски университет "Паисий Хилендарски".
Официални партньори: Lidl Bulgaria, Kaufland Bulgaria.
Стратегически партньор: ABB България.
Медия партньори: JobTiger, HR Manager.
Партньори: Spetema, Devin.
Комуникационен партньор: Red Communication.
Дигитални маркетинг партньори: Seomax, Design Expert.
Повече информация за събитието, лекторите, програмата и регистрацията можете да намерите тук: https://employerbranding.enterprise.bg.
За допълнителна информация и медийни запитвания:
Надя Гогова
списание ENTERPRISE
моб.: +359 894 426 239
e-mail: nadya@enterprise.bg
Вероника Николова
Red Communication
моб.: +359 887 115 666
e-mail: press@rca.bg |
|
|
|
Йоанна Кирилова, JobTiger: Компаниите са по-предпазливи в търсенето на кадри
Успешно завършиха двадесет и третите ежегодни Национални дни на кариерата, а наблюденията ни обобщи Йоанна Кирилова, мениджър събития и продажби в JobTiger, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
- Търсене на млади хора има, независимо от сътресенията на пазара на труда.
- Компаниите са по-предпазливи и се стремят да покрият текущите си нужди.
- Младите хора имат огромен достъп до информация, a основният проблем е те да се почувстват ангажирани с развитието на своята кариера.
- Благодарение на събития като Национални дни на кариерата, шансът на работодателите да срещнат лично нови, талантливи попълнения за екипите си е по-голям.
Гледайте цялото видео тук. |
|
|
|
JobTiger е официален дистрибутор на CHEQ България
JobTiger стана дистрибутор на CHEQ - повече от решение за вътрешна комуникация!
Какво е CHEQ?
CHEQ е много повече от приложение за комуникация. CHEQ е отпечатък на фирмената ви култура и дава възможност за цялостно преформулиране на общуването в компанията.
CHEQ служи като обединяващ инструмент между вътрешните платформи за комуникация, които вече са въведени в компанията.
Чрез платформата може да дигитализирате процеса с подписването на трудови договори, приемно-предавателни протоколи, участия в обучения и др. Можете бързо и лесно да издадете препоръка, а голямо улеснение е, че платформата позволява групови подписи. Можете да организирате събития, които лесно да бъдат управлявани, и по този начин да спестите време и пари. Освен това, CHEQ разполага с автоматизиран преводач на съдържанието, който го прави многоезичен.
Научете повече за CHEQ тук.
|
|
|
|
Трябват ли ви данни за заплати, когато назначавате, обсъждате заплатите във вашата компания или анализирате нови пазари извън България?
В Zaplatomer.bg имате още възможности за лесен 24/7 онлайн достъп до заплати на нови по-интересни цени:
- Достъп до 20 позиции за 12 месеца в 1 държава и за един потребител от вашата компания
- Достъп до неограничен брой позиции за 3, 6 или 12 месеца в 2 държави по избор и за неограничен брой потребители от компанията
Методологията ни не изисква от компаниите да предоставят данни, работим с реални позиции, като не е нужно да правите мапинг.
Събираме данни от служители, вместо от кандидати за работа, а нашите потребители работят навсякъде - от малки семейни компании до големи корпорации, в различни индустрии и на различни длъжности.
Ъпдейтваме данните на всяко тримесечие, за да имат клиентите ни достъп до най-новите данни на пазара.
Приложението ни е с интуитивен интерфейс и предлагаме безплатен пробен достъп.
Може да си купите данни за България, но и за повече от 100 различни държави.
Ако не сте сигурни, изпробвайте безплатно за 7 дни Приложението за заплати на Zaplatomer.bg. |
|
|
|
JobTiger x Майна Town – Допълнителни възможности за развитие на Employer Branding за клиентите на JobTiger
Националното комикс списание Майна Town и компанията за комплексни HR услуги JobTiger обединяват сили и предлагат уникална възможност за комбиниране на онлайн и офлайн канали за комуникация за всички клиенти на сайта JobTiger.bg през 2024та година.
Списание Майна Town е тримесечно, хартиеното му издание се разпространява национално в големите градове в тираж до 18 000 броя и може да бъде открито в над 700 локации, включващи ресторанти, сладкарници, книжарници, арт студиа, фитнеси и спортни центрове, магазини за био храни и други.
Компаниите имат възможност да включат в списанието своя ПР публикация, допълваща онлайн представянето й. Читателите могат лесно да достигнат до Employer Branding в JobTiger или до всички публикувани от фирмата обяви чрез добавен QR код в публикацията.
JobTiger дава на своите клиенти 10% отстъпка от цената за ПР статия/интервю в специалната рубрика с пренасочване към профила на компанията на JobTiger.bg с всички актуални позиции за периода. Възможностите за позициониране в рубриката на JobTiger и Майна Town можете да разгледате тук.
За компаниите, използващи Employer Branding има специални пакети за отстъпка:
Employer Branding профил + 2 по (1/2) страница (2400 + 2*950) за 4110 лв.
Employer Branding профил + 4 по (1/2) страница (2400 + 4*950) за 5820 лв.
Предложението е валидно за изданията през март 2024, юни 2024, септември 2024 и декември 2024.
За повече информация се свържете с екипа на JobTiger.
|
|
|
|
|
|
Employer Branding профил на JobTiger.bg
Предлагаме на вниманието ви една възможност за позициониране - онлайн инструмента за комуникация на работодателската марка – Employer Branding профил в JobTiger.bg. Отличете се в дигиталното пространство и презентирайте за кандидатите пълната структурирана информация за компанията си в JobTiger.bg – независим и авторитетен канал за комуникация. Вижте повече за услугата и допълнителните ползи, които предлага, на тази страница.
|
|
|
|
|
ОТ БЛОГА НА JOBTIGER RECRUITMENT |
|
|
|