Главен вътрешен одитор в отдел „Вътрешен одит“ на дирекция „Методология на контрола и вътрешен одит“
София
длъжност на пълно работно време

Главен вътрешен одитор в отдел „Вътрешен одит“ на дирекция „Методология на контрола и вътрешен одит“

София длъжност на пълно работно време

Отговорности

Министерството на финансите, гр. София, ул. „Г. С. Раковски” № 102, на основание чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед № ЗМФ-1529 от 07.11.2024 г. на заместник министър-председателя и министър на финансите

ОБЯВЯВА КОНКУРС
за длъжността „ГЛАВЕН ВЪТРЕШЕН ОДИТОР“
в отдел „Вътрешен одит“ на дирекция „Методология на контрола и вътрешен одит“, както следва:
1. Описание на длъжността: Осъществява дейността по вътрешен одит на всички структури, програми, дейности и процеси в министерството, включително финансираните със средства от Европейския съюз и на административните структури, чиито ръководители са разпоредители с бюджет от по-ниска степен към министъра на финансите, в които няма звено за вътрешен одит. Извършва одитни ангажименти за даване на увереност и консултиране в търговски дружества с над 50 на сто държавно участие в капитала, в които правата на собственост на държавата се упражняват от министъра на финансите и търговските дружества, чийто капитал е собственост на тези дружества, в които няма звено за вътрешен одит, както и на държавните предприятия по чл. 62 ал. 3 от Търговския закон, в които няма звено за вътрешен одит.
2. Размерът на основната заплата за конкурсната длъжност е от 933 до 3200 лв., като при назначаване основната месечна заплата ще бъде определена съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите на МФ.

Изисквания и необходими умения

1. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността, са:
- образование: висше, минимална образователно-квалификационна степен - „бакалавър“;
- професионален опит: 3 години в областта на контрола, вътрешния или външния одит, или придобит III младши ранг;
- специфично изискване за заемане на конкурсната длъжност: да отговаря на изискванията на чл. 19 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор (ЗВОПС).
2. Допълнителните изисквания за длъжността са:
- висше образование в областта стопанските или правните науки;
- компютърни умения – Word, Excel, Internet, правно-информационни продукти;
- добро познаване на международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит и законодателството в областта на финансовото управление и контрол и вътрешния одит в публичния сектор и правилно прилагане на разпоредбите му в съответната област.
3. Начинът за провеждане на конкурса е:
- тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
- интервю.
4. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
- заявление за участие в конкурс /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)/. Забележка: Българските граждани, които са отбелязали в заявлението, че са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен и за допълнителни квалификации; дипломи, издадени в чужбина следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн., ДВ, бр. 69 от 2000 г.; Забележка: Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г.), в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като в тези случаи копие на диплома не се прилага;
- копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит и/или придобития ранг (копия от трудова книжка и/или служебна книжка, и/или осигурителна книжка, и/или официални документи за извършване на дейност в чужбина, издадени от компетентен орган или компетентно длъжностно лице, в съответствие с националното право на съответната държава);
- копие на сертификат „вътрешен одитор в публичния сектор“, издаден от министъра на финансите или копие на валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор по смисъла на § 1 т. 6 от ДР на ЗВОПС.
5. Документите следва да бъдат представени в срок до 26.11.2024 г. включително по един от следните начини:
- лично или чрез пълномощник, в сградата на Министерството на финансите (МФ), Център за административно обслужване (стая № 1) на партерния етаж – входа от ул. „Георги Бенковски”, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа;
- по електронен път на адрес HR-Select@minfin.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурс и декларацията чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
6. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационни табла във фоайето на входа на министерството на адрес - ул. „Г. С. Раковски” № 102 и пред Център за административно обслужване (стая № 1) - входа от ул. „Георги Бенковски”, както и на Интернет страницата на министерството - https://www.minfin.bg.
Образци на заявление за участие в конкурс и декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл могат да се изтеглят от интернет страницата на министерството - https://www.minfin.bg/bg/689

Ние Ви предлагаме

Информация, която ще подпомогне кандидатите при преценката им за условията на работа в МФ:
- възможност за гъвкаво работно време (за длъжности и функции, за които е приложимо);
- периодични профилактични медицински прегледи;
- допълнителни дни платен годишен отпуск;
- регулярни надграждащи специализирани обучения;
- основната месечна заплата ще бъде в размер не по-нисък от 2100 лв., като конкретният размер ще се определи преди назначаването на спечелилия конкурса кандидат съобразно степента на основна заплата, която от своя страна зависи от професионалния опит на лицето;
- възможност за получаване на допълнително възнаграждение за постигнати добри резултати на тримесечие в зависимост от отработеното време и получена оценка;
- МФ поема разходите за задължително социално и здравно осигуряване на служителите;
- служителите на МФ имат право ежегодно да получават сума за представително работно облекло.

Информация за контакт

Телефон: 9859 2624