Главен експерт в отдел „Административни и финансово-стопански дейности ”, дирекция „Административно – правно обслужване, финанси и управление на собствеността” в Областна администрация Бургас
Бургас
длъжност на пълно работно време

Главен експерт в отдел „Административни и финансово-стопански дейности ”, дирекция „Административно – правно обслужване, финанси и управление на собствеността” в Областна администрация Бургас

Бургас длъжност на пълно работно време

За нас

На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители и Заповед № РД-10-110/28.04.2025г. на Областен управител на област Бургас
ОБЯВЯВА
конкурс за длъжността
Главен експерт в отдел „Административни и финансово-стопански дейности ”, дирекция „Административно – правно обслужване, финанси и управление на собствеността” в Областна администрация Бургас

НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ

Кандидатите следва да представят за участие в конкурса, лично или чрез упълномощено лице, следните документи:

1. писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
2. автобиография
3. декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители – по образец;
4. копия от документи за придобита образователно–квалификационна степен и допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността;
5. копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобитият ранг като държавен служител;
6. документ удостоверяващ или деклариращ идентичността на имената, при несъответствие на същите в представените документи.

ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

Начин на провеждане на конкурса – решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и интервю.
Документите следва да бъдат представени в срок до 17:30 часа на 09.05.2025 г. вкл. в деловодството на Областна администрация Бургас, ул. „Цар Петър“ № 1. Документите може да се подават и по електронен път на e-mail: oabs.delovodstvo@bs.government.bg, като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационното табло в Центъра за обслужване на граждани в Областна администрация - Бургас и на интернет страницата на Областна администрация Бургас www.bs.government.bg.

Отговорности

Информация за длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
Проверява, комплектова и осчетоводява документи по счетоводни сметки на Областна администрация Бургас, определени от Началника на отдел „АФСД”;
Комплектова и своевременно изпраща справки, отчети и други по искане на Министерския съвет или други контролни органи, след изискване на информация от служители в отдела или от други отдели при необходимост, както и разработва предложения за решения свързани с работата на отдела;
Участва при провеждането на периодичните инвентаризации на активи и пасиви в Областна администрация - Бургас;
Съдейства при извършване на вътрешен и външен одит в счетоводството на Областна администрация Бургас, изготвя необходимите справки и разчети, съобразно изискванията на одита;
Отговаря и комплектова преписките за задължителните застраховки на имуществото на Областна администрация Бургас;
Разпечатва записаните в счетоводния програмен продукт счетоводни операции и класифицира по съответните регистри, за които отговаря;
След приключване на месеца извършва равнение на оборотите на параграфите с тези на съответните счетоводни сметки;
Подава месечни и годишни справки и декларации към НАП, НСИ и др.
Организира даване на мнение по заявките за поемане на задължения и исканията за извършване на разход;
Класифицира документите от предварителния контрол;
Приема, съхранява и предава паричните средства от касата на Областна администрация Бургас;
Извършва касови операции по предварително одобрени приходно-разходни документи от упълномощените лица;
Води касовата книга по счетоводния продукт „Ажур”;
Проверява фактическата наличност на паричните суми с касовия остатък, представя касовата отчетност;
Изготвя докладни записки за икономиите на средства за работни заплати;
Предоставя информация на ръководството по отношение на размера на разходите и приходите от бюджетната и стопанската дейности;
Осигурява необходимите финансови средства за функциониране на дейностите в Областна администрация Бургас;
Съставя месечно разпределение на средствата от бюджетната сметка на Областна администрация Бургас, прогнозите за бюджетни разходи, проектобюджет и бюджетни прогнози;
Докладва и комплектова цялата преписка за начисляване на допълнителни възнаграждения за постигнати резултати на служителите;
Изчислява работната заплата, допълнителните трудови възнаграждения, обещетения и удръжки на работниците;
Изчислява възнаграждения по извънтрудови правоотношения, като изготвя сметки за изплатени суми, служебни бележки и др., изисквани от закона;
Изготвя разчетно-платежните ведомости за работните заплати на служителите на Областна администрация Бургас и изготвя платежните документи за тях;
Изготвя удостоверения и служебни бележки по искане на работник или служител;
Подготвя документите за осигурителен стаж и осигурителен доход при напускане и при пенсиониране на служителите от Областна администрация Бургас и ги представя пред органите на социалното осигуряване;
В законоустановения срок изготвя и представя в НАП информация с данни за осигурените лица;
Приема, съхранява, подава, въвежда данните в програмния продукт и комплектова представените болнични листи с всички необходими декларации, приложения и др. и предоставя в НОИ;
Участва в семинари, конференции и курсове за обучение;
Замества при отсъствие Началника на отдел АФСД;
Да опазва служебната и държавна тайна, съгласно изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;
Изпълнява и други дейности, възложени от прекия ръководител.
Работни места – 1 брой.

Лице за контакти и допълнителна информация: Старши експерт „Човешки ресурси”, тел. 056/894-154.

Изисквания и необходими умения

Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността, са следните:
- лицето да е български гражданин или гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, да е навършило пълнолетие, да не е поставено под запрещение, да не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и да не е лишено по съответния ред от правото да заема съответната длъжност;
- висше образование; образователна степен: бакалавър;
- област на висшето образование „Социални, стопански и правни науки“, професионално направление: „Икономика“ , специалност „Счетоводство и контрол“;
- професионален опит: минимум 2 години и/или присъден минимум IV младши ранг;
- длъжностно ниво по КДА: 9
- наименование на длъжностното ниво по КДА: Експертно ниво 5
- Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Допълнителна квалификация и умения, носещи предимство за кандидатите:
• много добри познания и работа с офис пакет Microsoft Office, Internet, CIELA и др.
• много добри практически умения за работа със счетоводен продукт AJUR и специализиран софтуер SAP;
• придобит професионален опит в държавната администрация.

Ние Ви предлагаме

Основният размер на заплатата за длъжността се определя в рамките на минималния и максимален размер на основната месечна заплата, съгласно Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в границите от 1077 лв. до 2450 лв., като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.