На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14
от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавните служители и Заповед № РД-10-110/28.04.2025г. на Областен
управител на област Бургас
ОБЯВЯВА
конкурс за длъжността
Главен експерт в отдел „Административни и финансово-стопански
дейности ”, дирекция „Административно – правно обслужване, финанси
и управление на собствеността” в Областна администрация Бургас
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
Кандидатите следва да представят за участие в конкурса, лично или
чрез упълномощено лице, следните документи:
1. писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
2. автобиография
3. декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от
Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на
държавни служители – по образец;
4. копия от документи за придобита образователно–квалификационна
степен и допълнителна квалификация, които се изискват за
длъжността;
5. копие от документите, удостоверяващи продължителността на
професионалния опит и/или придобитият ранг като държавен
служител;
6. документ удостоверяващ или деклариращ идентичността на имената,
при несъответствие на същите в представените документи.
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
Начин на провеждане на конкурса – решаване на тест за познания от
професионалната област на длъжността и интервю.
Документите следва да бъдат представени в срок до 17:30 часа на
09.05.2025 г. вкл. в деловодството на Областна администрация
Бургас, ул. „Цар Петър“ № 1. Документите може да се подават и по
електронен път на e-mail: oabs.delovodstvo@bs.government.bg, като в
този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от
кандидата с електронен подпис.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват
на информационното табло в Центъра за обслужване на граждани в
Областна администрация - Бургас и на интернет страницата на
Областна администрация Бургас www.bs.government.bg.
Информация за длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
Проверява, комплектова и осчетоводява документи по счетоводни
сметки на Областна администрация Бургас, определени от Началника на
отдел „АФСД”;
Комплектова и своевременно изпраща справки, отчети и други по
искане на Министерския съвет или други контролни органи, след
изискване на информация от служители в отдела или от други отдели
при необходимост, както и разработва предложения за решения
свързани с работата на отдела;
Участва при провеждането на периодичните инвентаризации на активи и
пасиви в Областна администрация - Бургас;
Съдейства при извършване на вътрешен и външен одит в счетоводството
на Областна администрация Бургас, изготвя необходимите справки и
разчети, съобразно изискванията на одита;
Отговаря и комплектова преписките за задължителните застраховки на
имуществото на Областна администрация Бургас;
Разпечатва записаните в счетоводния програмен продукт счетоводни
операции и класифицира по съответните регистри, за които
отговаря;
След приключване на месеца извършва равнение на оборотите на
параграфите с тези на съответните счетоводни сметки;
Подава месечни и годишни справки и декларации към НАП, НСИ и
др.
Организира даване на мнение по заявките за поемане на задължения и
исканията за извършване на разход;
Класифицира документите от предварителния контрол;
Приема, съхранява и предава паричните средства от касата на
Областна администрация Бургас;
Извършва касови операции по предварително одобрени
приходно-разходни документи от упълномощените лица;
Води касовата книга по счетоводния продукт „Ажур”;
Проверява фактическата наличност на паричните суми с касовия
остатък, представя касовата отчетност;
Изготвя докладни записки за икономиите на средства за работни
заплати;
Предоставя информация на ръководството по отношение на размера на
разходите и приходите от бюджетната и стопанската дейности;
Осигурява необходимите финансови средства за функциониране на
дейностите в Областна администрация Бургас;
Съставя месечно разпределение на средствата от бюджетната сметка на
Областна администрация Бургас, прогнозите за бюджетни разходи,
проектобюджет и бюджетни прогнози;
Докладва и комплектова цялата преписка за начисляване на
допълнителни възнаграждения за постигнати резултати на
служителите;
Изчислява работната заплата, допълнителните трудови възнаграждения,
обещетения и удръжки на работниците;
Изчислява възнаграждения по извънтрудови правоотношения, като
изготвя сметки за изплатени суми, служебни бележки и др., изисквани
от закона;
Изготвя разчетно-платежните ведомости за работните заплати на
служителите на Областна администрация Бургас и изготвя платежните
документи за тях;
Изготвя удостоверения и служебни бележки по искане на работник или
служител;
Подготвя документите за осигурителен стаж и осигурителен доход при
напускане и при пенсиониране на служителите от Областна
администрация Бургас и ги представя пред органите на социалното
осигуряване;
В законоустановения срок изготвя и представя в НАП информация с
данни за осигурените лица;
Приема, съхранява, подава, въвежда данните в програмния продукт и
комплектова представените болнични листи с всички необходими
декларации, приложения и др. и предоставя в НОИ;
Участва в семинари, конференции и курсове за обучение;
Замества при отсъствие Началника на отдел АФСД;
Да опазва служебната и държавна тайна, съгласно изискванията на
Закона за защита на класифицираната информация;
Изпълнява и други дейности, възложени от прекия ръководител.
Работни места – 1 брой.
Лице за контакти и допълнителна информация: Старши експерт „Човешки
ресурси”, тел. 056/894-154.