Брой: 23
Излъчено:  17.07.2004 г.
Тема: Умения за продажби

В предаването:
- Нашата анкета: Какви са добрите умения за продажба?
- Стъпка по стъпка: Пътят към успешната продажба.
- Знаете ли, че... Любопитни техники за продажбите по телефона.

Въпроси в анкетата:
- Какви умения трябва да има един продавач, за да направи успешна продажба?
- Къде се придобиват тези умения?
- Купували ли сте нещо, от което нямате нужда само защото продавачът е бил много добър и Ви е убедил?

Участници:  Цветан Борисов, Търговец
  Завършил е УНСС, специалност "Маркетинг и мениджмънт". Работи като търговец в голяма мултинационална компания. Малкото си свободно време посвещава на семейството си.

Знаете ли че:
Най-труден е първият контакт. Всяка продажба започва с първата стъпка, а именно телефонното обаждане и първият разговор с клиента. За съжаление, всекидневно клиентите получават множество предложения, от които избират най-добрите. За да стигнете до правилния човек, понякога е добре да прилагате някои малки техники.

При първо телефонно обаждане е важно да преодолеете “ЛИЧНАТА ОХРАНА”. Това може да бъде офис мениджърът, личната секретарка или дори случаен човек от офиса.
Не забравяйте, че тонът ви трябва да бъде твърд, но дружелюбен срещу учтив, но мнителен тон на неправилния човек.. Не оставяйте време и възможност за въпроси, защото вашето предложение е за друг, не за охраната - не позволявайте да му го преразказват, не губете време. Спечелете рунда с категоричен, но дружелюбен отказ да говорите с охраната.

Ако се питате защо е необходима предварителна телефонна уговорка за среща?
Никога не можете да отидете непоканен на среща в офиса на потенциален клиент. В противен случай бихте нарушили правото на "запазена територия на дома", в случая на офиса.
Имате много по-голям шанс за успех, ако се вместите в програмата на клиента.
Дотук, вие сте се дистанцирали от другите форми на директни продажби.
Да не забравяме, че още при първи разговор Вие имате възможност да получите първа представа за клиента от разговора.
При първи разговор можете да спечелите доверието на потенциалния си клиент и да го заинтересувате още по телефона.
Да не забравяме, че с първия контакт по телефона, давате време на клиента да се почувства подготвен за среща.

Назад