Опит в компанията – професионално развитие през години, позиция, от която си стартирал, през какви позиции си преминал до настоящата?
Първият ми досег с Mercedes-Benz бе по време на стажа ми в завода на компанията в Зинделфинген, Германия през 1995 година. В България започнах работа за марката през 2000-та година като продавач-консултант и оттогава до днес за мен е истинско удоволствие да разказвам на клиентите за всички новости и да им помагам да изберат своя мечтан автомобил. През годините съм отговарял за продуктовите обучения, координирал съм дилърската мрежа на Mercedes-Benz в страната, а в момента съм регионален мениджър "Продажби" в Силвър Стар.
Какво харесваш най-много в работата си?
Разнообразието. Моделите на автомобилите се менят бързо, нововъведенията са много и винаги има какво ново да научиш и приложиш. Продуктите на Mercedes-Benz имат аура и история във всеки един елемент – от двигателя и скоростната кутия, до амбиентното осветление и дори най-малките детайли по арматурното табло.
Как поддържаш знанията и квалификацията си?
С много четене, с търсене на допълнителна информация за новите модели автомобили, с ходене на обучения и обмяна на опит с колеги.
Кой е най-важният урок, който си научил досега в професионалното си развитие?
В нашата работа е от значение да влагаш емоция и чувство, но най-важен е резултатът. На децата ми, а и на колегите в компанията, предавам урока, че старанието не остава незабелязано. Защото клиентът усеща, когато даденият служител, било то търговец или сервизен специалист, подхожда към неговите нужди с усет и желание да му помогне. Веднъж спечелиш ли доверието на клиента, той ще те потърси отново, защото в неговия телефон ще пише "Иван Мерцедес". Това е добрата атестация, към която всички се стараем.
Работа в екип или самостоятелно?
Обичам индивидуалните спортове и да се състезавам със себе си, но в работата не мога без екипа. Ние сме една свързана система, машина, от която ако извадиш дори една част, тя блокира и спира да работи. Това, което аз съм научил, бидейки част от екип, днес се опитвам да предам на младите колеги – как да посрещнат клиент, как да го вдъхновят, как да му предадат емоцията Mercedes-Benz.
Какъв съвет би дал на един човек, който тепърва започва своя професионален път в компанията?
Да бъде отворен за промените и винаги да влага емоция, подплатена обаче с добра подготовка. Работата за бранд като Mercedes-Benz отваря врати, но и изисква смелост, увереност и познания. За да си добър професионалист, трябва да се подготвяш за всяка среща, за всеки разговор. Mercedes-Benz винаги е бил пионер в аутомотив бизнеса и работейки за Силвър Стар, като генерален дистрибутор на марката в България, ние имаме достъп до международно ноу-хау и водещи технологии, от които да учим всеки ден.