Cargotec е финландска компания, световен лидер в предоставянето на интелигентни услуги и решения за обработка на товари. Компанията има около 11500 служители по света и оперира в повече от 100 държави. Бизнес направленията на Cargotec – Kalmar, Hiab и MacGregor – чрез силните си позиции в пристанищния, сухопътния и морския транспорт, пpeдлaгaт шиpoĸ ĸpъг oт ycлyги и решения зa ocигypявaнe нa нeпpeĸъcнaтa, нaдeжднa и ycтoйчивa paбoтa cпopeд нyждитe нa своите ĸлиeнти – пристанища, корабостроителници и фирми за наземен транспорт.
Cargotec се присъедини към общата цел на Глобалния договор на ООН – да се ограничи повишаването на глобалната температура с до 1.5˚С спрямо прединдустриалните времена. Компанията цели дa нaмaли вредните eмиcии пo цялaтa вepигa нa дocтaвĸи и oт пpoдyĸтитe cи c 50%, ĸaĸтo и дa пocтигнe въглepoднa нeyтpaлнocт в coбcтвeнитe cи oпepaции дo 2030 г., спрямо показателите от 2019 г.
Cargotec присъства в България чрез своя глобален център за споделени бизнес услуги – Cargotec Business Services – който основава в София през 2017 г. В него работят близо 450 специалисти, предоставящи услуги в областта на финансите (Finance), човешките ресурси (Human Resources), индиректното закупуване (Indirect Procurement), информационния мениджмънт (Information Management), управлението на проекти (Project Management), управлението на данни (Master Data) и корпоративното съответствие и оценка на риска (Compliance) на глобалните бизнес направления на Cargotec. Освен централния офис в България, Cargotec Business Services има офиси в САЩ, Сингапур, Полша и Китай.
В българския офис служителите работят с различни системи и технологии по мащабни международни проекти и в тясно сътрудничество с глобалните бизнес направления на Cargotec. „Карготек България“ предоставя професионални възможности и на млади специалисти и хора без опит, които имат желание за учене и развитие в избраната от тях кариера. През 2019 г. българският офис стартира целогодишната си стажантска програма за студенти, която продължава да посреща стажанти в отделите „Финанси“, „Човешки ресурси“ и „Индиректно закупуване“.
„Карготек България“ подпомага своите служители в стремежа им за учене и професионално усъвършенстване, предоставяйки им нужните ресурси и инструменти. Като част от стратегията за развитие на служителите, компанията провежда вътрешни програми за обучение и осигурява достъп до избрани международно признати сертификационни курсове и обучения за повишаване на професионалната квалификация. В Cargotec функционира глобална електронна платформа за обучения LEARN. В нея всеки служител има достъп до богата и разнообразна библиотека от учебни ресурси и класове в различни области.
„Карготек България” дава възможност на служителите да избират от къде да работят в България, така че да се чувстват максимално комфортно, да са по-продуктивни и да поддържат оптимален баланс между работа и личен живот. Екипът на компанията вече се разраства и с таланти от всяка точка на страната, без необходимост от релокация в София.