ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
|
 |
„Национални дни на кариерата” или най-доброто място да стартираш мечтаната работа |
Кариерните форуми стават все по-популярни събития, на които студентите отиват, за да намерят своята мечтана работа и да стартират кариерата си.
„Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ е най-мащабният кариерен форум, който се провежда в седем университетски града - София, Варна, Велико Търново, Русе, Свищов, Пловдив и Бургас. На 10 и 11 март в София предстои първото от поредицата събития, което ще се проведе в Национален дворец на културата.
Форматът на събитието дава на студентите неограничени възможности да се срещнат с представители на компаниите, от които се интересуват. Тези срещи напомнят доста на спийд дейтинг, в който имате ограничено време, за да впечатлите човека, с когото разговаряте. Имате само няколко минути за разговор със специалиста по подбор на персонал, но те могат да се окажат най-важните в живота ви. Затова, не подхождайте неразумно, отивайки на „Национални дни на кариерата“ неподготвени. Ние ще ви издадем няколко малки тайни, с които ще постигнете сигурен успех при всеки разговор, а вероятността да получите няколко предложения за следваща среща и интервю ще се увеличи в пъти.
Как да си „напишете домашното“ преди „Национални дни на кариерата“?
Избирайте
Грешно е да мислите, че посещавайки кариерен форум, сте там, за да избират вас. Напротив, там сте, за да избирате вие! Предварително направете списък с компаниите, в които бихте работили. Проучете ги, разберете каква е дейността им и какви отворени позиции имат в момента.
Подгответе си представяне
Подгответе се да презентирате себе си по най-добрия начин. И това не означава само да го искате, а наистина да оттренирате представянето си. Опитайте се да говорите пред огледалото, да се запишете на видео или да презентирате пред познат, за да чуете как точно звучите и колко убедителни сте в това, което казвате.
Забравете притеснението
Може би ще се чувствате комфортно, ако отидете на кариерен форум с приятели. Но в този случай е твърде вероятно да не постигнете целите си и да не проведете нито един разговор с представител на компания. Не забравяйте, че сте там, за да се представите по най-добрия начин, да създадете нови контакти и да откриете своята работа.
Използвайте целия потенциал на събитието
Докато чакате за среща с представител на съответната компания, не пропускайте възможността да се запознаете с хората около себе си и да обмените опит с тях. Със сигурност те ще имат какво да споделят относно своите срещи през деня.
Забравете за подаръците
По време на „Национални дни на кариерата“, както и на останалите кариерни форуми, ще видите много компании, които подаряват подаръци. Да, те са ги донесли, за да ви ги подарят, но не доближавайте щанда с единствената цел да си вземете подарък. Помнете, че мисията, която изпълнявате, е да си намерите работа и да създадете нови контакти.
Нищо не свършва в края на деня
Краят на деня е и краят на кариерния форум, но ако мислите, че когато се приберете вкъщи, сте свършили всичко, грешите. Сега е моментът, в който вие да действате. Съберете визитките на специалистите по подбор на персонал, спомнете си разговорите си с всеки от тях и им изпратете имейл, който да им припомни защо искате да работите за тях и как бихте допринесли за развитието на компанията с работата си.
А сега сте вие…
Вече знаете най-важните неща, които са ви необходими преди да посетите кариерен форум. „Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ в София ще се проведе на 10 и 11 март в Национален дворец на културата, ет. 5. Форумът ще ви срещне с представители на над 120 компании, всяка от които предлага стажантски и работни позиции. Паралелно ще се провеждат и практически работилници на част от компаниите-участници, в които можете да се включите и да разберете повече за тяхната работа. Така че, добавете 10 и 11 март в календара си и бъдете сигурни, че ако се подготвите добре, следвайки нашите съвети, ще откриете своята мечтана работа!
Може да посетите форума и във Варна (16 март), Велико Търново (18 март), Русе (23 март), Свищов (25 март), Пловдив (30 март) и Бургас (1 април).
„Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ се организира от JobTiger – HR компания и кариерен сайт. Генерален спонсор за 12-та поредна година е Нестле България – най-голямата компания за храни и напитки в България. За повече информация: http://national.careerdays.bg/ |
|
|
|
“ТОП ИКТ Работодател” ще търси най-добрите работодатели в ИКТ сектора за 2015 г.
За четвърта поредна година инициативата на ICT Media и JobTiger “ТОП ИКТ Работодател” ще търси най-добрите работодатели в ИКТ сектора.
„ТОП ИКТ Работодател” изследва ангажираността и удовлетвореността на служителите в сферата на информационните и комуникационните технологии. Инициативата има за цел не само да открие предпочитаните работодатели в България, но и да очертае водещите тенденции в управлението и развитието на бранша.
Компаниите, желаещи да се включат в тазгодишното изследване могат да го направят на адрес http://topictemployer.bg/Competition/.
Проектът включва пет основни компонента:
- Изследване на база анкета, разпространена сред служители и мениджъри на компаниите.
- Класация на водещите компании от ИКТ и аутсорсинг сектора, развиващи дейност в България, на база специално разработена за целта методология за определяне на предпочитан работодател.
- Кръгла маса, на която ще бъдат представени изводите от проучването и ще бъдат дискутирани горещи теми, свързани с управлението на човешките ресурси в ИКТ и аутсорсинг сектора.
- Вечерна церемония (в деня на провеждане на кръглата маса), на която ще бъдат наградени победителите от класацията ТОП ИКТ Работодател 2015.
- Специализирано печатно издание, в което ще бъдат представени данните от изследването.
И тази година, проучването ще се проведе сред български и международни компании от телекомуникационния, ИТ и аутсорсинг секторите, опериращи на нашия пазар. Те ще бъдат оценени и класирани по методология на специализираната в HR одит компания Audit Advice Associates (ААА). През 2014 г. в “ТОП ИКТ Работодател” за участие се записаха 31 компании, а системният интегратор Sirma Business Consulting спечели голямата награда за най-добър работодател в ИКТ и аутсорсинг сектора през 2014 г. Компанията спечели тази награда и през 2012 г. Подгласници на носителя на голямата награда бяха Intelligent Systems Bulgaria и Scale Focus, които се отличиха с много високи резултати в крайното класиране и заеха второто и третото място в подредбата.
За повече информация: http://topictemployer.bg
ICT Media: Бистра Нейчева, 0885 90 52 85, bistra_neicheva@idg.bg
JobTiger: Йоанна Ралева, 0884 070 906, joanna@jobtiger.bg |
|
|
 |
За по-малко от месец JobTiger Mobile се нареди сред най-популярните бизнес приложения в App Store и Google Play
Преди по-малко от месец JobTiger.bg пусна собствено мобилно приложение за iOS и Android устройства. За 3 седмици мобилното приложение е инсталирано 278 пъти, а в Google Play достигна 23-то място сред всички безплатни бизнес приложения за България.
Основните предимства за потребителите са, че могат да търсят удобно и лесно сред обяви за работа в над 50 бизнес сектора, да качват CV и мотивационно писмо от мобилното устройство и да кандидатстват директно или с профила си в бизнес мрежата LinkedIn. Навигацията е пригледна, критериите за търсенията лесно се запазват, а всички събития, на които JobTiger е организатор или медиен партньор, могат да бъдат добавени в личния календар на потребителя.
Мобилното приложение на JobTiger е разработка на Proxiad и е достъпно за безплатно сваляне в App Store и Google Play. |
|
|
 |
GCDF сертификационен тренинг по кариерно консултиране | март 2015 г.
Основен фокус на тренинга: Усвояването на умения и знания за оценка на потенциала, силните страни и областите за развитие на служителите, както и умения за консултиране, коучинг и менторинг.
За кого е предназначен сертификационният тренинг: специалисти по човешки ресурси; консултанти и коуч специалисти; мениджъри на екипи.
За записвания и допълнителна информация може да се свържете с екипа на JobTiger или да пишете на e-mail: gcdf@jobtiger.bg. |
|
|
|
|
|
Любопитно от JobTiger Блог |
Невербална комуникация – базисни правила
Тялото ви говори по-ясно от думите ви. Така казват експертите и многобройните психологически експерименти и проучвания го доказват. Това е от голямо значение при бизнес общуването и в частност, при явяването на интервю за работа. Чуйте няколко разумни и балансирани съвета по темата.
|
|
|
|
|
|
5 основни грешки в процеса на вземане на решения
Процесът на вземане на решение е най-важният за една компания, а поносимостта ни към управлението на риска до голяма степен определя качеството на този процес.
Каспър Бери, който ще проведе еднодневен семинар в София на 30 март, е професионален лектор, който открива ясна връзка между играта на покер и бизнеса. През последните 10 години е изнесъл над 1200 презентации и семинари за едни от най-големите компании в света, включително Google, IBM, Esso, KPMG, Orange, ASDA Walmart и Visa, Ogilvy, Morgan Stanley, Ernst and Young и много други.
Ето какво споделя той за най-често срещаните грешки в процеса на вземане на решения:
- Хората си мислят, че имат нужда от цялата информация, което е а) невъзможно и б) гаранция, че някой друг вече го е правил и е реализирал огромни печалби.
- Правят се големи заключения в резултат на недостатъчна информация. Твърде малкото количество информация е ОК, при условие, че не вземате важни решения, базирани на ограничено знание.
- Обръща се твърде много внимание на потенциални трудности и недостатъчно на ползите, в следстие от поетия риск. Хората са програмирани така, за да могат лесно да си намерят извинение пред самите себе си за решенията, които (не) вземат. Хората се страхуват от промяна.
- Нетърпеливи сме - предпочитаме краткосрочните резултати вместо дългосрочните цели. Големите успехи идват при хора, които имат културата да рискуват и в бизнеса, и в личния живот.
- Мисли се за резултатите като за абсолютни стойности и често не си даваме сметка за вероятността те да са реалистични.
Какво да очакваме от неговия бизнес мастърклас в София на 30 март?
“Предизвикателство към начина ви на мислене. Сесиите не са “7 прости начина да промените мисленето си”. По-скоро поставят въпроси като “Ако имахте този начин на мислене, какво бихте променили в бизнеса си?”
Хората си тръгват от моите сесии, мислейки си за неизследваните възможности, които имат пред себе си и бизнеса си. Показвам им го на психологическо ниво, а не с розови истории.
Участниците ще се научат да преодоляват собстените си предразсъдъци при вземането на решения - оптимизъм, песимизъм, нетърпение, нерешителност - и как да култивират начин на мислене, който в дългосрочен план ще доведе до максимизиране на ползите и по-добри резултати във всеки аспект на живота им.”
Запазете своето място за семинара на Каспър Бери в София на 30 март ТУК. |
|
|
|
|