Информация за пресата

„Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ – успешен начин за привличане на високообразовани кадри в тежък пазар на труда

сряда, 07 март 2018
Форумът разширява обхвата си в условията на „пазар на кандидата“
 
 
 
Един от най-сериозните проблеми пред ръста на компаниите в България е недостигът на кадри. Тенденцията ще продължи да се утвърждава през 2018 г., и вече достигна непознати досега нива. Това се признава, както от представителите на местния бизнес, така и от изследователите на пазара и чуждестранните инвеститори.

Едно от решенията на проблема предлага „Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ – най-голямото кариерно изложение в България, организирано от JobTiger с генералното спонсорство на Нестле България. Форумът предлага на младите хора непосредствен достъп до големите компании, а на работодателите – възможност да привлекат повече качествени млади служители.

„Национални дни на кариерата“ 2018 ще се проведе за 17-та година между 13-и март и 4-и април в осем академични града – София, Варна, Русе, Велико Търново, Свищов, Бургас и Пловдив и за първи път в историята на форума – в Габрово. За пръв път след 2009 година форумът се разраства и това е резултат както на икономическата ситуация в страната, така и на успеха на „Национални дни на кариерата“ през годините. Една от уникалните характеристики на събитието е, че по време на него се предлагат работни места не само в най-големите икономически центрове, но и в по-малки населени места, покривайки доста от българските региони.

„Национални дни на кариерата“ всяка година се посещават от между 15 и 20 хиляди млади хора, като средно един на всеки шест посетители успешно започва работа или стаж. Това означава, че посещението на студентите и завършилите специалисти на форума им дава добър шанс за старт в кариерата и то в едни от най-добрите компании в страната.

Това, че форумът се провежда на ниво академичен град, прави събитието по-удобен и по-евтин начин за компаниите да достигнат до много от потенциалните таланти, които все още са свободни на пазара или не са се ориентирали кариерно. С участието на един форум фирмите имат възможност да се срещнат със студенти от различни специалности и професионални направления, и да предложат всички видове позиции в предприятието.

Затова интересът към изложението се увеличава с всяка година и вече достигна нивата от преди кризата. Като резултат от това през годините над 40000 души са намерили работа или стаж. Това е особено важно сега, когато намирането на нужните служители вече е въпрос на оцеляване за не един бизнес в България.

„В последните години в България има остър недостиг на инженери, електротехници и технически специалисти. Това е и основната предпоставка индустрията да се развива, което много ясно си личи от повишения интерес на бизнеса към градовете с технически университети.“ – каза Светлозар Петров, управител на JobTiger.

Като генерален спонсор на „Национални дни на кариерата – Добра кариера, Добър живот“ за 15-та поредна година, Нестле България цели да подпомогне младите в откриването на работа и да ги подготви за плавното преминаване от академичната към професионалната сфера. „Решението на проблема с недостига на квалифицирани кадри се корени в общите усилия за предоставяне на възможност за квалификация на младите. Ние в Нестле вярваме в техния потенциал и затова вече над 22 години ние работим активно за тяхното развитие. Дългосрочното ни партньорство с JobTiger, както и програмите за младежка заетост, част от глобалната инициатива „Нестле се нуждае от младите“, ни дават възможност да предложим професионален път на стотици млади хора и така да помогнем и на младежите и на работодателите.“ – споделя Нели Ангелова, Мениджър Корпоративни връзки и Комуникации в "Нестле България".

Тази година един от акцентите за дошлите до залите ще бъде и подобреното потребителско изживяване. Посетителите ще имат възможността да се потопят във виртуалната реалност (VR) на специалните демонстрационни щандове. В София те ще са няколко на брой, на всеки щанд ще има налично различно съдържание, така че само обиколилите цялото изложение ще успеят да се насладят на всяка от виртуалните среди.

Организатор на форума е JobTiger, а генерален спонсор – Нестле България АД.

Медийни партньори: 9 academy, Медия Икономика България ООД, Успелите, Able Mentor, Avtora.com, uchi.bg, Pixelmedia, Kaldata, teenews.com, Aз мога тук и сега, Skylines, dev.bg, jobtiger.tv, karieri.bg, Журнал за жената.

Програма на форума
 
13-14 март: София, Хотел Маринела, зали Sofia Grand и EFE;
19 март:  Варна, Юнашки салон;
21 март:  Русе, Русенски университет „А. Кънчев“;
26 март:  Велико Търново, Великотърновски университет „Св. Св. Кирил и Методий”;
28 март:  Габрово, Технически университет;
29 март:  Свищов, Стопанска академия „Д. А. Ценов“;
2 април:  Бургас, Бургаски свободен университет;
4 април:  Пловдив, Международен Пловдивски панаир, Конгресен център;


За организатора JobTiger:
JobTiger.bg е първият кариерен сайт в България, създаден през 2000 г. След повече от 17 години опит и международно ноу-хау имаме над 30 000 клиенти и контакт с повече от 325 000 кандидати за работа. През годините развихме дейността си в посока изграждане на утвърдена HR агенция с иновативен и икономически ефективен подход. Освен пълен набор от услуги по подбор на персонал, екипът ни е и най-големият организатор на събития в страната, сред които най-мащабният кариерен форум в България – „Национални дни на кариерата” и първият изцяло онлайн форум „Виртуални дни на кариерата“. Специалистите в JobTiger провеждат и редица кариерни обучения, а през последните години кампанията предлага пълен набор от Employer Branding активности на своите клиенти. Сред успешните проекти на JobTiger са и онлайн кариерният портал – JobTiger.tv, създаден през 2012 г., където всеки може да научи полезни съвети за своето кариерно развитие и пазара на труда. Фирмата създава и Audit Advice Associates (AAA) - компания, специализирана в HR одит.

За генералния спонсор Нестле България:
За последните 24 години в България Нестле се утвърди като един от най-големите стратегически инвеститори в страната, социално-отговорна компания и надежден работодател с над 1100 служители в цялата страна. Компанията има дългосрочни традиции в подкрепата и наемането на млади хора на работа и вече над 20 години развива стажантските си програми. През 2017 г. в рамките на инициативата „Нестле се нуждае от младите хора“ в България 100 младежи под 30-годишна възраст са започнали работа, стаж или практика на различни нива и в и отдели на компанията. Нестле България пое ангажимент да продължи със своята стажантска програма, обучения и подготовка за работа до 2020 г. като предложи възможности за работа и учене на още над 200 млади хора.
Назад
NCD2024 Banner
Zaplatomer Banner